Τα προγράμματά μας

και γιατί διαφέρουμε...

Inquiring Minds


Το καινούριο μας πρόγραμμα, Inquiring Minds, είναι η νέα περιπέτεια για τους μαθητές μας 6-12 χρόνων. Βασισμένο στην έρευνα της Ελένης Ευαγγελίδη και της Δανάης Πατσαούρα, στο Inquiring Minds, ακολουθούμε τα εξής βήματα:

1. οι μαθητές διαλέγουν ποιο μεγάλο επιστημονικό ερώτημα θα ερευνήσουν
2. ψάχνουν στον χώρο για εργαλεία που θα τους βοηθήσουν να απαντήσουν το μεγάλο αυτό ερώτημα (επιστημονικά ή λογοτεχνικά βιβλία, πειράματα, αντικείμενα, έργα τέχνης)
3. ανακαλύπτουν τη γλώσσα, ενώ ο εκπαιδευτικός τους δίνει γλωσσικούς πόρους για να εξερευνήσουν το ερώτημα σε βάθος
4. οι μαθητές εξασκούν και παράγουν τη γλώσσα, ενώ προσπαθούν να συλλέξουν στοιχεία για την απάντηση του ερωτήματος τους
5. οι μαθητές πάνε στη γωνιά Virtual & Augmented Reality και επισκέπτονται τον κόσμο που εξερευνούν (το κύτταρο, το διάστημα, τη ζούγκλα, τις πυραμίδες...)
6. οι μαθητές αξιολογούνται για τις απαντήσεις που βρήκαν και για τη γλώσσα που χρησιμοποίησαν
7. ο κύκλος ολοκληρώνεται και οι μαθητές ξεκινούν μια νέα περιπέτεια μέσα από την εξερεύνηση ενός νέου μεγάλου ερωτήματος

Στο τέλος της χρονιάς, οι μαθητές παρουσιάζουν τα επιστημονικά τους ευρήματα στο Science Fair και τα projects τους στο παιδικό συνέδριο Children Summit.


Deeper Learning


Τι συνέβη στη Σταχτοπούτα μετά τον γάμο; Γιατί οι ξανθιές είναι πάντα οι καλές στα παραμύθια; Μπορούμε να ερωτευτούμε ένα ρομπότ; Τα ζώα έχουν γλώσσα; Υπάρχει συνείδηση; Πώς μπορώ να αποδείξω ότι υπάρχω κι ότι δεν είμαι το όνειρο κάποιου; Τι είναι η μνήμη; Φτιάχτηκα έτσι, γεννήθηκα έτσι ή έγινα έτσι; Υπάρχει η ιδέα πριν τη λέξη; Η σκέψη πριν τη λέξη; Πώς θα ήταν ο κόσμος αν οι ναζί επικρατούσαν στον Β’ Παγκόσμιο πόλεμο; Γιατί βλέπουμε όνειρα; Τι είναι η αγάπη;

Το Deeper Learning είναι ένα καινοτόμο πολυβραβευμένο πρόγραμμα για εκμάθηση γλώσσας, που φτιάχτηκε από τον Άγγελο Ευαγγελίδη και τη Μαρία Ντάβου και βασίζεται στη φιλοσοφική αναζήτηση.

Τα παιδιά μελετούν δοκίμια και επιστημονικά άρθρα, βλέπουν σειρές και ταινίες, ακούν podcast, τραγούδια και oral poetry, αναλύουν graffiti, γράφουν δημιουργικά, γράφουν ερευνητική εργασία, παρουσιάζουν ομιλίες σε μαθητικά συνέδρια. Με άνεση, με αγάπη για την ανακάλυψη της γνώσης, για τις απαντήσεις που δεν υπάρχουν, που δεν «γκουγκλάρονται», με όπλο την αβεβαιότητα. Δεν έχουν βιβλία, αλλά διαβάζουν λογοτεχνία. Δεν κάνουν ασκήσεις γραμματικής αλλά παίζουν γλωσσικά παιχνίδια με τα κείμενα, επικεντρώνονται στην ουσία: να σκέφτονται στα αγγλικά, να σκέφτονται γενικά.

Το Deeper Learning είναι η πιο όμορφη περιπέτεια: τα παιδιά βουτούν στα βαθιά νερά της φιλοσοφίας, ενώ βλέπουν Black Mirror, διαβάζουν Camus και μελετούν το πείραμα εκμάθησης γλώσσας στον χιμπατζή Washoe. Αναλύουν, συλλέγουν στοιχεία, σκέφτονται, αναπολούν, νιώθουν.